L'Ajuntament de Tavèrnoles no haurà de fer cap pla d'ajust

Dimecres, 18 d’abril de 2012
Aquesta setmana s'ha procedit al pagament de la totalitat de factures registrades amb data anterior a 1 de gener del 2012 Amb l'entrada en vigor del RDL 4/2012 el Govern va imposar a totes les administracions l'obligació de subministrar informació al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques de totes aquelles factures que fossin registrades amb anterioritat a 1 de gener de 2012, així com establia un mecanisme per la cancel•lació d'aquests deutes consistent en l'endeutament per part de l'Administració local, prèvia aprovació d'un pla d'Ajust que podia incloure un augment de tributs municipals.

L'Ajuntament de Tavèrnoles va comunicar al Ministeri que les factures que complien aquests requisits eren tant sols de tres i que tenien un valor total de gairebé 65.000 euros. L'impagament d'aquestes factures era motivat pel retard en el cobrament de tres subvencions de la Generalitat de Catalunya.

Durant aquesta setmana, i degut a l'acord entre la Generalitat i les quatre Diputacions catalanes, la Diputació de Barcelona ha avançat a l'Ajuntament un seguit de pagaments de gairebé 34.000 euros.

Fruit de l'avançament d'aquests pagaments més la suficient tresoreria que disposa l'Ajuntament de Tavèrnoles, a data d'avui s'ha procedit al pagament de la totalitat de les factures de gairebé 65.000 euros registrades a la comptabilitat municipal abans de 1 de gener de 2012, d'aquesta manera l'Ajuntament ha evitat aprovar un pla d'Ajust que hagués compromès econòmicament el nostre municipi en els propers deu anys.
Darrera actualització: 16.12.2015 | 00:00